Kysymyksiin vastaavat kunkin alan asiantuntijat.

7ftwb8qm

Yhdistetty makuuhuone ja suihkuhuone

Otan yläkerran kylmän vinttitilan asumiskäyttöön. En halua erillistä kylpyhuonetta vaan sijoittaisin tiiviin suihkukaapin vapaasti seisomaan makuuhuoneeseen ja kaappimaisen lavuaarin makuuhuoneen kalusteeksi. Onko tarpeeksi tiiviitä suihkukaappeja markkinoilla. Lattiamateriaaliksi lienee valittava muovimatto. Onko ilmanvaihdon suhteen erityistä huomioitavaa. Talo on rintamamiestalo vm 1947.

28.12.2000 klo 22:00

0/3000



0 / 3000 merkkiä

0/3000



0 / 3000 merkkiä

7ftwb8qm

JATKOKYSYMYS

Edelleenkin tähdennän suunnittelijan tärkeyttä. Ajatuksesi ei ole mitenkään uusi. Onhan näitä varsinkin lavuaareja ollut makuuhuoneissa aina joskus. Tuossa suihkukaappiratkaisussa väittäisin joskus tulevan eteen kyllästymisen. Niinkuin itsekin olet huomannut, se vaatii ilmastoinnilta melkoisesti, samoin kosteuseristys on asennettava koko huoneeseen, pelkkä tiivis suihkukaappi ei riitä, mikäli rakennustarkastaja ei myönnä melkoista poikkeusta rakentamismääräyksistä. Ja jos yläkertaan tekee suihkutilan, niin väittäisin myös WC-pytyn olevan välttämätön. Suihkun puuttuminen yläkerrassa ei ole niin merkittävää kuin WC-pytyn. Tämä on useiden ihmisten mielipide. Kannattaa siis vielä tarkkaan miettiä asiaa pitkällä tähtäimellä.

28.12.2000 klo 22:00

0/3000



0 / 3000 merkkiä

0/3000



0 / 3000 merkkiä

Tee Se Itse - jäte-/roskakatos
Piha
Tee Se Itse - jäte-/roskakatos