7ftwb8qm
Yhdistetty makuuhuone ja suihkuhuone
Otan yläkerran kylmän vinttitilan asumiskäyttöön. En haluaerillistä kylpyhuonetta vaan sijoittaisin tiiviin suihkukaapinvapaasti seisomaan makuuhuoneeseen ja kaappimaisen lavuaarinmakuuhuoneen kalusteeksi. Onko tarpeeksi tiiviitä suihkukaappejamarkkinoilla. Lattiamateriaaliksi lienee valittava muovimatto.Onko ilmanvaihdon suhteen erityistä huomioitavaa.Talo on rintamamiestalo vm 1947.
28.12.2000 klo 22:00
7ftwb8qm
Edelleenkin tähdennän suunnittelijan tärkeyttä. Ajatuksesi ei ole mitenkään uusi. Onhan näitä varsinkin lavuaareja ollut makuuhuoneissa aina joskus. Tuossa suihkukaappiratkaisussa väittäisin joskus tulevan eteen kyllästymisen. Niinkuin itsekin olet huomannut, se vaatii ilmastoinnilta melkoisesti, samoin kosteuseristys on asennettava koko huoneeseen, pelkkä tiivis suihkukaappi ei riitä, mikäli rakennustarkastaja ei myönnä melkoista poikkeusta rakentamismääräyksistä. Ja jos yläkertaan tekee suihkutilan, niin väittäisin myös WC-pytyn olevan välttämätön. Suihkun puuttuminen yläkerrassa ei ole niin merkittävää kuin WC-pytyn. Tämä on useiden ihmisten mielipide. Kannattaa siis vielä tarkkaan miettiä asiaa pitkällä tähtäimellä.
28.12.2000 klo 22:00



















