7ftwb8qm
rakennusaikataulu
Aloitamme keväällä rakentamisen, talo tulee rinnetontille ja alakerta muurataan harkoista ja sen päälle sitten talopaketti suurelementeistä. Olemme tilanneet talopaketin toukokuun viimeiselle viikolle ja rakentamisen toivomme päästä aloittamaan maaliskuun lopulla. Urakoitsija tekee pohjatyöt ja talkoilla hoidamme muurauksen. Onko liian optimistinen aikataulu?? Tontti on lounais rinteessä ja soraharjua joten routimisongelmia ei pitäisi olla.
2.12.2000 klo 22:00
7ftwb8qm
Jos nyt yhtään voin tätä talkoilua ennustaa, niin hyvien ystävien talkoointoon voi luottaa jonkin verran, mutta koko muurausta en kyllä talkoiden varaan lähtisi rakentamaan. Laskeppa itse n. 1 1/2 kuukauden talkoot ja vaikka itse muuraisit niin löytyykö riittävästi porukkaa ja vielä ilta- ja viikonlopputyönä todennäköisesti. Aikataulu sinänsä kyllä riittää, mikäli tuota muurausta ei nyt mahdottomasti ole. Itselläni oli vastavassa tapauksessa yksi ammattimuurari iltaisin töissä ja hoidin hanttihommat. Siinä meni tuo puolitoista kuukautta, pohjapinta-ala 100 m2 ja muutama väliseinä + piippu muurattiin saman tien.Rakentamisessa on ystäväapu aina tarpeen ja siitä syystä kannattaa hyvin tarkkaan harkita, mihin tätä vapaata pääomaa käyttää. Talkoilu on parhaimmillaan silloin kun talkoolaisetkin ovat ammattilaisia ja tietävät mitä tehdään milloinkin. Ei muuraamistakaan pystymetsästä kyllä opi, vaikka se väyttääkin siltä, että pitää muistaa pistää vuorotellen kuraa ja tiiliä.
2.12.2000 klo 22:00



















