7ftwb8qm
Kannattaako laajennus?
Asumme 40-luvulla rakennetussa puisessa rintamamiestalossa, johon on 70-luvulla tehty toiseen päähän taloa 1-kerroksinen laajennus. Laajennusosassa on yksi iso huone (4x6 m) ja nyt mielisimme siihen yläpuolelle huonetta. Mieltämme kuitenkin kaihertaa epätietoisuus laajennuksen hinnasta. Jos laajennus teetetään kokonaan ulkopuolisella työvoimalla, tuleeko sen hinnaksi 30 000 vai 300 000? Eli jos ei portaikkoa tarvitse uusia ja huoneeseen tulisi 1 ikkuna, 1 ovi ja katto tiilestä millaisissa hinnoissa etelä-pohjanmaalla pyöritään?
20.1.2001 klo 22:00
7ftwb8qm
Välipohja on todennäköisesti vahvistettava. Ulkoseinien jatkaminen voi olla hankalaa. Vanhoja vesikattokannattajia voi todennäköisesti hyödyntää. Varmaa hintaa hankkeesta ei voi tehdä, ennen kuin laajennuksesta on tehty tarkemmat suunnitelmat. Selostuksesi perusteella laajennuksen pohjapinta-ala on n. 26 m2. Jos tekniikkaa ei tule muuta kuin valaistus ja lämmitys, hinta vaihtelee välillä 100 - 150000 mk.
20.1.2001 klo 22:00



















