7ftwb8qm
avuton piirtäjä
Mitä kaikkea tulee olla väli-ja yläkatossa niinkuin piirrustus muodossa?
30.1.2001 klo 22:00
7ftwb8qm
Miten piirtäjä oppii, mitä pitää piirtää. Itse olen oppinut piirtämis- ja suunnittelutaitoni kuuntelemalla opetusta ja tutustumassa vanhempien suunnittelijoiden tekemiin piirustuksiin. Olen tavannut vain yhden itse oppineen rakennuspiirtäjän ja hänkin on ollut rakennustöiden ammattilainen. Jokainen rakennus on yksilö ja vain aniharvoin voi käyttää samoja piirustuksia moneen kertaan. Jos on kysymys rakenneleikkauksesta, siinä on esitettävä kaikki rakenteet rakennuspiirustusmerkeillä ja lisäksi selvennettävä rakenteet teksteillä. Jos on kysymys pääpiirustusten leikkauspiirustuksesta, tällöin esitetään rakenteet viivoilla ilman erityisiä yksityiskohtia, toki lämmöneristeet esitetään merkinnöin.Nimimerkistäsi päätellen tunnustat noloutesi ja siksi kehotan opiskelemaan lisää. Sopivia esimerkkejä löytyy esim. RT-kortistosta.
30.1.2001 klo 22:00



















